Obchodné podmienky RASKY interiérový dizajn
Úvodné ustanovenia
Podľa týchto všeobecných obchodných podmienok (ďalej len „VOP“) sa riadia právne vzťahy vzniknuté na základe objednávky služieb uzatvorených medzi Ing. Monika Raškovská RASKY, so sídlom Trieda SNP 61, 040 11 Košice, IČO 52 274 322, zapísanou v Obchodnom registri Okresného úradu Košice, odd. živnosť, č. reg 820-87673 (ďalej len „zhotoviteľ“) a druhou zmluvnou stranou ako objednávateľom
Objednávateľom je fyzická alebo právnická osoba, ktorá si u zhotoviteľa objednáva služby (ďalej len "objednávateľ")
Odchýlky od týchto VOP sú pre strany záväzné iba vtedy, ak sa na nich strany dohodli. V takom prípade majú odchylné zmluvné dojednania prednosť pred znením týchto VOP.
Cenová ponuka a uzavretie objednávky
Ceny služieb zhotoviteľa, uskutočnené pred uzatvorením objednávky (informácie prezentované v reklamných materiáloch alebo podané ústne) sú zásadne nezáväzné
Cenové ponuky zhotoviteľa vystavené na mieru objednávateľovi a potvrdené objednávkou sú zaväzné
Objednávateľ nesie plnú zodpovednosť za pravdivosť údajov, ktoré uviedol v objednávke
Osoba uvedená na objednávke potvrdzuje svoje oprávnenie konať v mene objednávateľa z titulu svojho funkčného, resp. pracovného zaradenia u objednávateľa, prípadne na základe splnomocnenia osobou oprávenou konať v mene objednávateľa
V prípade dodávania služieb u objednávateľa, na jeho nehnuteľnosti alebo na nehnuteľnosti, vo vzťahu ku ktorej má objednávateľ nájomné alebo iné užívacie právo, objednávateľ odoslaním objednávky zhotoviteľovi deklaruje, že má vlastnícke, nájomné alebo iné užívacie právo k miestu dodávania služieb, a že dodávaniu služieb nebránia nijaké právne alebo faktické prekážk
Objednávkou sa považuje potvrdenie cenovej ponuky zhotoviteľa zo strany objednávateľa elektronicky, telefonicky alebo ústne.
Objednávka sa považuje za prijatú a právne záväznú momentom potvrdenia zo strany zhotoviteľa a to zaslaním potvrdenia objednávky objednávateľovi.
Vedľajšie dojednania strán sú platné a účinné iba v prípade, ak sú potvrdené zo strany zhotoviteľa
Fakturácia a platobné podmienky
Fakturácia ceny za dodanie služieb sa uskutočňuje podľa cien dohodnutých medzi stranami na základe vystavenej cenovej ponuky
Na základe uzavretia potvrdenia cenovej ponuky objednávateľom sa uzatvára objednávka zhotoviteľom. Zhotoviteľ vystaví objednávateľovi preddavkovú faktúru, ktorej predmetom je záloha vo výške 50 % ceny za služby. Objednávateľ je povinný zaplatiť zhotoviteľovi preddavok na cenu za služby do dňa splatnosti v zmysle preddavkovej faktúry. V prípade nesplnenia tohto záväzku zo strany objednávateľa je zhotoviteľ oprávnený odstúpiť od objednávky. Dodávanie služieb zažína plnením tohto záväzku zo strany objednávateľa
Odpočítanie zľavy sa uskutočňuje výhradne na základe dohody strán. Zľava je určená zhotoviteľom po dokončení dodávania služieb na základe reálneho stavu (v prípade, že reálny rozsah využitých služieb je menší ako bol rozsah nacenený v ponuke)
Navýšenie ceny sa uskutoční výhradne na základe súhlasu strán. Cena služieb môže byť navýšená v prípadoch uvedených v cenovej ponuke počas dodávania služieb zhotoviteľom (v prípade, že potrebný rozsah služieb je vačší alebo zmenený ako bol rozsah nacenený v ponuke). V prípade, že objednávateľ nesúhlasí s navýšením ceny za objednané služby podľa podmienok, je zhotoviteľ oprávnený ukončiť dodávanie služieb.
Na základe uzavretia objednávky zhotoviteľ vystaví objednávateľovi faktúru za dodané služby, ktorej predmetom je honorár vo výške doplatku ceny za služby. Objednávateľ je povinný zaplatiť zhotoviteľovi honorár na cenu za služby do dňa splatnosti v zmysle faktúry. V prípade nesplnenia tohto záväzku zo strany objednávateľa je zhotoviteľ oprávnený pozastaviť dodávanie ďalších služieb.
V prípade neuhradenia faktúry v lehote splatnosti sa objednávateľ dostáva do omeškania. V takomto prípade je zhotoviteľ oprávnený uplatniť si u objednávateľa úroky z omeškania vo výške 0,05 % z neuhradenej sumy za každý deň omeškania
V prípade, že sa zhotoviteľ dostane do omeškania s dodávaním služieb voči objednávateľovi, sa zaväzuje uplatniť zľavu na cenu za služby vo výške 0,025 % z cenovej ponuky za každý deň omeškania. Zhotoviteľ nie je v omeškaní s dodávaním služieb znemožnené prekážkou, ktorú zmluvné strany nezavinili a nemôžu ju odstrániť ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od nich spravodlivo požadovať
Zhotoviteľ nie je platcom DPH
Spracovanie a používanie osobných údajov
Objednávateľ udeľuje zhotoviteľovi súhlas so zhromaždením údajov, ktoré oznámil či oznámi zhotoviteľovi v súvislosti s objednávkou
Objednávateľ súhlasí so spracovaním údajov v informačnom systéme zhotoviteľa, s ich uchovávaním po celú dobu trvania vzájomného vzťahu a po dobu potrebnú na ochranu práv zhotoviteľa po skončení dodávania služieb
Záverečné ustanovenia
Tieto VOP sú vydané v súlade s ustanovením § 273 ods. 1 Obchodného zákonníka a tvoria neoddeliteľnú súčasť objednávky medzi objednávateľom a zhotoviteľom, a to bez ohľadu na skutočnosť, či je objednávateľom fyzická alebo právnická osoba
Práva a povinnosti strán, ktoré neboli medzi stranami osobitne dohodnuté a nie sú obsiahnuté v týchto VOP, sa riadia príslušnými ustanoveniami § 536 a nasl. Obchodného zákonníka
Tieto VOP sú neoddeliteľnou súčasťou objednávky uzavretej medzi zhotoviteľom a objednávateľom. Objednávateľ svojou objednávkou potvrdzuje, že sa oboznámil s obsahom týcho VOP, ich obsahu porozumel a súhlasí s ich znením